۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵

ترامپ: مشکلات مغزی هریس از بایدن هم بیشتر است!

ترامپ: مشکلات مغزی هریس از بایدن هم بیشتر است!

رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله مجدد به نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، گفت که مشکلات «شناختی» او حتی از رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا هم بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بار دیگر با حمله به کامالا هریس، رقیب انتخاباتی خود از حزب دموکرات، گفت که مشکلات ذهنی و شناختی او از جو بایدن، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا هم بیشتر است!

پس از نخستین مناظره ترامپ و بایدن در ۲۷ ژوئن، نگرانی دموکرات‌ها درباره سلامت ذهنی و شرایط فیزیکی رئیس جمهور ۸۱ ساله افزایش پیدا کرد و در نتیجه فشارها، او مجبور به کناره‌گیری و سپس هریس، معاون وی جایگزین شد.

ترامپ که پیش از این بایدن را هدف طعنه قرار می‌داد و گاف‌های گفتاری و رفتاری وی را تمسخر می‌کرد، بایدن را از سیبل انتقاداتش کنار زد و هریس را جایگزین او کرد.

نامزد جمهوری‌خواهان درباره معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: درباره مشکلات شناختی حرف می‌زنید؟ به نظرم مشکلات شناختی او بزرگ‌تر از بایدن است.

وی افزود: با کامالا و جوی فاسد، قرار است به این دوران تورم و هرج‌ومرج و فلاکت پایان دهیم! یک لحظه فکر کنید که با این تورم و جنگ‌های سراسر دنیا، چه به سرمان آمده است!

ترامپ همچنین درباره ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که روابط نزدیکی با او دارد، گفت: اوربان مرد قدرتمند و یک رهبر واقعی است. هیچکس را به کشورش راه نداد. آنها گفتند که «چرا جهان در مرز انفجار است؟ خاورمیانه در حال انفجار است؟ روسیه ظاهراً سر از جنگ جهانی سوم درآورده است! همه این مشکلات رخ داده و ادامه دارد. این مشکلات وجود نداشت. همه اینها یک دلیل ساده دارد؛ چون دونالد ترامپ رئیس جمهور نیست»!

وی مدعی شد: اوربان گفت که «وقتی ترامپ رئیس جمهور بود، همه از او می‌ترسیدند. چین می‌ترسید. روسیه می‌ترسید و ما هم این مشکلات را نداشتیم. روسیه وارد اوکراین نمی‌شد. زمانی که ترامپ رفت، روس ها بلافاصله به اوکراین وارد شدند»!

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین گفته است که اگر هریس چهار سال دیگر فرصت پیدا کند، آمریکا را به ویرانه تبدیل خواهد کرد. وی گفت: عملاً به یک «جمهوری موز» بدل خواهیم شد. نابود خواهیم شد. برنامه‌های آنها وحشتناک است.

انتخابات آمریکا پنجم نوامبر برگزار خواهد شد و در فاصله بیش از ۲ ماه تا این انتخابات حساس، هریس در نظرسنجی از ترامپ پیش افتاده است و به نظر می‌رسد که رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد تا به هر طریق ممکن، گوی سبقت را از هریس ۵۹ ساله برباید. ترامپ هم‌اکنون ۷۸ سال دارد.

کد خبر 6235860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha